Najdete nás v Praze Hostivaři přímo u hřiště Galerie Golf Hostivař! Od února otvíráme nové fitting centrum!

Obchodní podmínky a reklamační řád

OBCHODNÍ PODMÍNKY A REKLAMAČNÍ ŘÁD – AKTUALIZOVANÉ

Poznámka: Tento dokument byl k datu 3. června 2025 revidován a doplněn v souladu s doporučeními a požadavky České obchodní inspekce (ČOI), zejména se zřetelem k aktuálním povinnostem dle zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku.

I. Úvodní ustanovení

Tyto obchodní podmínky a reklamační řád upravují vzájemná práva a povinnosti mezi společností OFF COURSE s.r.o., se sídlem U Golfu 565, Horní Měcholupy, 109 00 Praha 10, IČO: 11768258, zapsanou u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 354891 (dále jen „Prodávající“), a jejími zákazníky (dále jen „Kupující“), kteří při uzavírání smlouvy jednají jako spotřebitelé nebo podnikatelé.

Tento dokument vychází ze zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. V případech, které nejsou výslovně upraveny těmito obchodními podmínkami, se vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím řídí těmito zákony.

II. Vymezení pojmů

Kupující – spotřebitel: Fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy s podnikatelem nejedná v rámci své podnikatelské činnosti.

Kupující – podnikatel: Osoba zapsaná v obchodním nebo jiném zákonem upraveném rejstříku, která jedná v rámci své podnikatelské činnosti.

Smlouva: Kupní smlouva uzavřená prostřednictvím internetového obchodu www.golfshop4you.cz.

III. Informace před uzavřením smlouvy

Prodávající informuje Kupujícího, že:

    • Odesláním objednávky na webu Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a souhlasí s jejich zněním.
    • náklady na prostředky komunikace na dálku nese Kupující,

    • požaduje úhradu celé kupní ceny před převzetím zboží Kupujícím,

    • smlouva je uzavírána v českém jazyce,

    • smlouva bude uložena v elektronické podobě a není veřejně přístupná,

    • v případě spotřebitelského sporu má Kupující právo na mimosoudní řešení (viz níže),

    • Kupující má právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží (§ 1829 občanského zákoníku),

    • v případě odstoupení od smlouvy nese Kupující náklady na vrácení zboží (§ 1820 odst. 1 písm. g občanského zákoníku),

    • v případě zboží, u kterého nelze ze zdravotních nebo hygienických důvodů po otevření obalu zboží vrátit, nelze odstoupit (§ 1837 občanského zákoníku),

    • způsob platby a dodání zboží je podrobně popsán v části Dodací podmínky,

    • pokud je smlouva uzavírána na dobu určitou nebo se automaticky prodlužuje, je Kupující informován o délce trvání a podmínkách ukončení (§ 1820 odst. 1 písm. h občanského zákoníku).

    • spotřebitel má možnost využít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který je dostupný ke stažení na stránkách www.golfshop4you.cz.

    Formulář pro odstoupení od smlouvy je dostupný zde.

Důležité upozornění: V souladu s § 13 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Kupující řádně informován o rozsahu práv z vadného plnění. Tyto informace nalezne jak v těchto obchodních podmínkách, tak v samostatném Reklamačním řádu. V případě, že se vada projeví do 12 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku).

Informace o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů dle § 14 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele a čl. 14 odst. 1 nařízení (EU) č. 524/2013 jsou uvedeny níže v části VII.

Dodací podmínky

Zboží je doručováno prostřednictvím společnosti GLS.

Ceny dopravy:

  • Doprava po ČR: 139 Kč

  • Doprava ZDARMA při objednávce nad 1.500 Kč

  • Dobírka: 35 Kč

Doba dodání:

  • Zboží skladem odesíláme obvykle do 1–2 pracovních dnů od přijetí platby nebo objednávky na dobírku.

Zásilka obsahuje:

  • zakoupené zboží,

  • daňový doklad/fakturu,

  • případné pokyny k použití nebo bezpečnostní informace, pokud jsou vyžadovány právními předpisy.

Kupující je povinen zkontrolovat zásilku při převzetí. Pokud zjistí poškození zásilky nebo zboží, je povinen o této skutečnosti ihned informovat dopravce a sepsat zápis o škodě. Bez tohoto zápisu nemusí být reklamace uznána.

IV. Práva z vadného plnění

Prodávající odpovídá Kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady, zejména:

  • má vlastnosti sjednané nebo obvyklé,

  • hodí se k obvyklému účelu,

  • je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,

  • vyhovuje právním předpisům.

Pokud se vada projeví do 12 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku).

Kupující – podnikatel bere na vědomí, že jeho práva z vadného plnění se řídí obecnými ustanoveními občanského zákoníku a nevztahuje se na něj zákonná ochrana spotřebitele podle § 2161 a násl. občanského zákoníku.

Kupující má při výskytu vady právo:

  • na bezplatné odstranění vady opravou,

  • na dodání nové věci bez vady,

  • na přiměřenou slevu z kupní ceny,

  • nebo může od smlouvy odstoupit, pokud se jedná o vadu podstatnou nebo opakovanou.

V souladu s § 2170 odst. 1 občanského zákoníku má Kupující právo, aby mu byla dodána věc bez vad. V případě vady má Kupující právo požadovat dodání nové věci, opravu, přiměřenou slevu nebo může od smlouvy odstoupit, pokud je vada podstatná. Pokud se jedná o vadu nepodstatnou, právo na odstoupení nevzniká (§ 2170 odst. 2 OZ).

Spotřebitel má právo uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí (§ 2165 odst. 4 občanského zákoníku).

Pro uplatnění práva z vadného plnění není nutné předkládat záruční list, postačí doklad o zakoupení zboží.

Reklamaci lze uplatnit osobně, poštou nebo elektronicky e-mailem. Spotřebitel má nárok na úhradu nutně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace.

V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady zboží je prodávající povinen vrátit i náklady spojené s dodáním zboží (§ 2001 a násl. občanského zákoníku).

V. Reklamační řád

  1. Uplatnění reklamace

Kupující může reklamaci uplatnit osobně v provozovně Prodávajícího, nebo zasláním zboží na adresu: OFF COURSE s.r.o., U Golfu 565, Horní Měcholupy, 109 00 Praha 10. GOLFSHOP4YOU doporučuje nejdříve kontaktovat Prodávajícího e-mailem na obchod@golfshop4you.cz nebo telefonicky na čísle +420 603 288 239.

Zásilka s reklamovaným zbožím musí obsahovat:

  • reklamované zboží včetně veškerého příslušenství,

  • kopii dokladu o zakoupení nebo jiný důkaz o koupi,

  • podrobný popis závady,

  • kontaktní údaje Kupujícího.

Prodávající vystaví potvrzení o přijetí reklamace a jejím obsahu. Bez dodání úplného zboží nelze reklamaci přijmout.

  1. Vyřízení reklamace

Kupující – spotřebitel: Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění. V případě složitější vady může být tato lhůta prodloužena pouze po dohodě se spotřebitelem. Po uplynutí lhůty se má za to, že vada skutečně existovala.

Kupující – podnikatel: Reklamace bude vyřízena nejpozději do 40 dnů od jejího uplatnění. O výsledku bude informován e-mailem.

Po vyřízení reklamace je Kupující informován o způsobu vyřízení a případně mu je vydán doklad o opravě, výměně, nebo odůvodnění zamítnutí reklamace. V případě uznané reklamace se záruka prodlužuje o dobu trvání reklamace.

Kupující je povinen zkontrolovat převzaté zboží a jeho kompletnost. V případě zjištěných nedostatků informuje Prodávajícího neprodleně, nejpozději do 24 hodin.

Kupující je povinen si zboží z vyřízené reklamace vyzvednout nejpozději do 30 dnů od oznámení. Po této době bude účtováno skladné 20 Kč/den. Pokud si Kupující zboží nevyzvedne ani do 12 měsíců, bude zboží prodáno k úhradě nákladů.Kupující bude před tímto krokem kontaktován s výzvou k vyzvednutí zboží, a to alespoň 14 dní předem

Při osobním převzetí musí Kupující předložit doklad totožnosti a doklad o reklamaci.

  1. Testování závady

Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu uvedenou Kupujícím (v reklamačním formuláři nebo v přiloženém popisu vady). GOLFSHOP4YOU doporučuje uvádět závadu písemně – např. v e-mailu. 

Spotřebitel není povinen hradit náklady na diagnostiku v případě zamítnuté reklamace dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Bude-li reklamace zamítnuta a Kupující souhlasí s placenou opravou, bude oprava provedena po předchozí domluvě v písemné formě. Prodávající může požadovat zálohu.

V případě Kupujícího – podnikatele si Prodávající vyhrazuje právo přefakturovat náklady za diagnostiku a dopravu dle ceníku výrobce.

  1. Zamítnutí reklamace z hygienických důvodů

Reklamace může být odmítnuta, pokud je zboží znečištěné nebo jinak nevhodné pro bezpečné posouzení.

  1. Tovární konfigurace

Kupující je informován, že zařízení předávané k reklamaci má být uvedeno do továrního nastavení, pokud je to technicky možné.

  1. Spotřební materiál a minimální životnost

Je-li předmětem koupě spotřební materiál nebo je-li tento materiál součástí zakoupeného zboží, použije se životnost místo záruky za jakost. Životnost může být uvedena časově, v době zboží nebo v počtu použití, či jinak obdobně specifikovaná. U zboží může být uvedena více než jedna z těchto životností. K úspěšnému uplatnění reklamace je nutné dodržet všechny uváděné podmínky.

Právo kupujícího reklamovat zboží v zákonné záruční lhůtě tím není dotčeno. Kupující však musí přihlížet k výše uvedeným skutečnostem, neboť záruka se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním věci a nelze ji tak zaměňovat se životností výrobku.

  1. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

Spotřebitel má právo obrátit se na Českou obchodní inspekci se žádostí o mimosoudní řešení spotřebitelského sporu vzniklého z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb.

Orgánem příslušným pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je:

Česká obchodní inspekce
Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
Webová stránka: www.coi.cz
Platforma pro online řešení sporů EU: https://ec.europa.eu/consumers/odr

V případě přeshraničního sporu může spotřebitel využít kontaktní místo Evropského spotřebitelského centra (www.evropskyspotrebitel.cz)

Spotřebitel může využít tuto platformu k řešení sporů vzniklých z online nákupů.

VII. Závěrečná ustanovení

Tento Reklamační řád je platný od 3. 6. 2025 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.

Práva Kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním řádem dotčena.

Tento Reklamační řád je k dispozici v sídle a na provozovně GOLFSHOP4YOU nebo jako dokument na www.golfshop4you.cz.

Reklamace vyřizuje odpovědná osoba jmenovaná společností: ZBYNĚK KEMR, e-mail: KEMR@golfshop4you.cz, tel.: +420 603 288 239.

Tyto obchodní podmínky jsou spotřebiteli poskytnuty v textové podobě, která umožňuje jejich uložení a opakované zobrazení.